26.5.11

Sad / Triste / Traurig

I've been in Italy for some days... back to my house, to my photographic studio, ...and packing my stuffs, i was not able to bring all my things with me... and choosing between my travel collected stuffs and my books... something has been left behind.
I was born surrounded by books, my family had a collection of more then 4-5000 books... and i remember clearly how i was going playing with the small plastic soldiers fighting through the books and shelfs. So books have been part of my dreams, my escape technique.
Then i've started my own collection when i was 18 and now i've got more then 3-400 books, of whom i'm very proud. 
Books and travel's objects are part of my life, of my story, my way of going around.

Sono stato in Italia per qualche giorno.. alla vecchia casa, al mio studio fotografico, ... e impacchettando le mie cose, non sono stato in grado di portare tutto con me, ... e scegliendo tra i miei oggetti di viagigo e i miei libri, qualcosa è rimasto indietro.
Sono nato circondato dai libri, la mia famiglia aveva una collezione di più di 4-5000 libri.. e ricordo perfettamente che quando ero piccolo giocavo coi soldatini di plastica tra libri e scaffali. Così che i libri sono stati parte dei miei sogni, la mia tecnica di fuga.
Poi ho inizioto a collezionarli da quando avevo 18 anni e ora ne ho più di 3-400, di cui sono molto fiero.
I libri e i miei oggetti di viaggio sono parte della mia vita, della mia storia, del mio girovagare.